Mergi la continut
INTERNATIONAL MOTORS GROUP

Istoria designului noului model Kia ProCeed


Paris, 2 octombrie 2018 - „Noul ProCeed este o reinterpretare îndrăzneață și vibrantă a hatchback-ului nostru, ambassador al mărcii - Ceed. ProCeed nu întruchipează doar dinamismul tineresc și implicarea emoțională a Kia, dar combină de asemenea o prezență zveltă, puternică, cu versatilitatea unei caroserii noi în cinci uși, pentru a oferi o propunere unică în segmentul auto de clasă medie, incredibil de competitiv”, a declarat Gregory Guillaume, Chief Designer al Kia Motors Europe.




Încă de la lansarea în urmă cu un deceniu, modelul pro_cee’d, cum era denumit atunci, a fost întotdeauna modelul emoțional al familiei cee’d. „În acel moment, am reușit cu succes să oferim pe cât posibil un impuls unui model emblematic care să înglobeze pasiunea, dragostea și entuziasmul pur pe care îl avem cu toții pentru mașini, aici la Kia. La urma urmei, suntem fani ai automobilelor în primul rând, apoi designeri,” explică Guillaume.

„Deși succesorul său din 2012 a împins mai departe acest pedigree dinamic, am știut că șoferii europeni cu gusturi rafinate sunt deschiși ideii unui model diferit de tradiționalul hatchback în trei uși”, adaugă Guillaume.

Alături de echipa sa de design din Frankfurt și sub atenta supraveghere a lui Peter Schreyer, Președinte de Design și Șeful Departamentului Design al Kia, Guillaume și echipa sa au explorat posibilitatea reinventării modelului pro_cee’d pentru a se asigura că toată vitalitatea și vibrația acestui model au rămas intacte.

Conceptul Proceed, care a uimit participanții la Salonul Internațional de la Frankfurt din septembrie 2017 a fost un indiciu dramatic al direcției noi de design pe care Guillaume și echipa sa o urmau. Uimitorul concept a preluat formatul familiar al modelului în cinci uși și l-a reconstruit, combinând o prezență vizuală impunătoare cu flexibilitatea generoasă și necesară din lumea reală.



În mod natural, noul ProCeed - desenat, proiectat și dezvoltat exclusiv pentru Europa - urmează îndeaproape planul de design al conceptului Proceed. Cheia acestei structuri atletice este dată de proporțiile musculare, puternice și prezența impunătoare. În timp ce ProCeed împarte arhitectura frontală și designul cu mult lăudatul său frate în cinci uși, tot ce se află începând cu stâlpul A spre partea posterioară este unic pentru ProCeed.

Inspirat de modelul prezentat la Salonul de la Frankfurt 2017, plafonul coborât al ProCeed-ului curge fluent deasupra geamurilor laterale înainte de a se uni dramatic cu haionul, care este completat de spoilerul integrat al plafonului. Ramele geamurilor, ce susțin stâlpii B și C de culoare negru lucios sunt evidențiate de o margine cromată și completate într-un unghi ascuțit de coada de rechin ce se află la baza stâlpilor C.



Prezența musculară este evidențiată de partea posterioară extinsă, completată de bara cu lumini LED ce se întinde pe toată lățimea haionului, un alt element de design ce a fost reținut de la conceptul de anul trecut.

În pofida acestor proporții suple care îl fac mai scund și mai lung decât hatchback-ul și wagon-ul Ceed, noul ProCeed combină echiparea necesară unei familii într-o caroserie care va întoarce privirile, creând un automobil care este atât atrăgător cât și util. Păstrând condiția de model emblematic, noul ProCeed va fi disponibil doar în versiunea „performance” GT sau GT Line.

Deși modelul ProCeed poate introduce o direcție de design nouă pentru hatchback-urile „performance” Kia, totuși multele elemente de design familiare - aripile puternic conturate, grila distinctivă ‘tiger nose’, parbrizul ascuțit și plafonul din sticlă - duc la identificarea imediată a sa ca un model contemporan, proaspăt Kia. Similar, împarte cabina inteligent configurată și generos dotată cu hatchback-ul în cinci uși.

„Noul ProCeed este un automobil foarte apropiat de inima mea, pentru că prima generație pro_cee’d a fost primul automobil Kia pe care l-am desenat de la zero”, continuă Guillaume. Fiind o echipă de design unită de pasiunea pentru mașini, am trasat acea linie emoțională înapoi către modelul original pro_cee’d și am canalizat același entuziasm năvalnic pentru a crea noul ProCeed.”




„Fără a face vreo greșeală, în timp ce formatul numelui modelului în cinci uși s-a schimbat, numele ProCeed nu. Vedeți, ProCeed nu a fost doar numele pe care l-am acordat modelului anterior cee’d în trei uși”, explică Guillaume. „Înseamnă mult mai mult decât atât - este un simbol al onoarei rezervat unui model care nu doar stă în fruntea familiei Ceed, ci este un model care este imediat identificat ca fiind cel mai emoțional automobil al gamei. În cuvinte mai simple, ProCeed este automobilul Kia care îți va face inima să bată mai puternic.”


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 180 de țări. Astăzi, Kia are peste 51,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 45 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.