Mergi la continut
INTERNATIONAL MOTORS GROUP

Kia Stinger dezvãluie versiunile pentru Europa


- Kia dezvãluie versiunile pentru Europa ale puternicului sedan sportiv
- Trei motoare disponibile pentru Europa: 2.2 litri diesel și 2.0 și 3.3 litri benzinã
- Proiectat în Frankfurt, rafinat pe circuitul de la Nürburgring

 

Milano, 18 ianuarie 2017 - Kia Motors dezvãluie astãzi specificațiile pentru Europa ale modelului Kia Stinger, un sedan sportiv puternic ce a fost lansat în premierã, în data de 9 ianuarie la Salonul Auto Internațional Nord American (NAIAS) de la Detroit. Noul Kia Stinger urmeazã îndeaproape liniile de design și proiectare stabilite în 2011 de cãtre conceptul Kia GT și va fi cel mai performant model produs în istoria companiei.

 

 

Kia Stinger se înscrie în spiritul consacrat al unui grand tourer - vehicul puternic, elegant capabil de a-și transporta proprietarii rapid și cu mare stil. În fiecare etapã a dezvoltãrii sale, Kia Stinger a fost gândit și proiectat pentru a fi un gran turismo perfect. Din punct de vedere estetic, automobilul atrage imediat privirile asupra sa, oferind de asemenea, un spațiu interior generos pentru cinci persoane, un nivel de confort superior, o agilitate în manevrarea sa cu livrarea puterii asupra punții spate ce conferã un condus captivant.

 

În tranziția sa de la concept la producție, conceptul Kia GT a primit numele ‘Stinger’, inspirat de conceptul GT4 Stinger dezvãluit la Salonul Auto de la Detroit, în 2014. În timp ce autoturismul este un GT adevãrat, numele Stinger evocã vitezã, rapiditate și emoție puternicã, caracteristici ce se regãsesc în modelul de producție.

 

În Europa, Kia Stinger va fi disponibil în trei variante de motorizare: un motor turbo pe benzinã de 2.0 litri, un motor V6, twin-turbo de 3.3 litri și - în premierã anunțat astãzi - un motor turbo diesel de 2.2 litri.

 

Kia Stinger este rezultatul multor ani de muncã de dezvoltare, precum și a pasiunii fãrã limitã a echipelor de design Kia. Dupã ce în urmã cu șase ani, compania își exprima în mod hotãrât declarația de intenție în legãturã cu conceptul GT, Kia Stinger va fi produs și va fi disponibil în showroom-uri începând cu cel de-al patrulea trimestru al anului 2017.

 

Design
Transformarea unui concept într-un model de producție nu este un lucru ușor. Centrul european de design Kia din Frankfurt - locul în care a luat naștere conceptul GT din 2011 - a adus la viațã Kia Stinger, model supervizat de cãtre Peter Schreyer, Șeful de Design al Kia Motors și Gregory Guillaume, Șeful de Design al Kia Motors Europe.

 

Guillaume comenteazã, "Kia Stinger este un adevãrat gran turismo, un autoturism înzestrat cu un spirit de condus pe distanțe lungi. Nu vorbim despre putere brutã, dinamicã la limitã și stil brutal în dauna luxului, confortului și eleganței. Kia Stinger nu se referã la a ajunge primul la destinație - totul se referã la cãlãtoria în sine. Totul este pasiune."

 

Pãrțile laterale în forma unei ‘sticle de Coca-Cola’ evidențiazã și intensificã puterea vizualã a liniei posterioare superioare dar și silueta de tip fastback a autoturismului. Celelalte elemente de funcționalitate ale designului exterior - gurile de aer frontale, aripile curbate ale roților - contribuie la eficiența aerodinamicã. Grila purtând semnãtura Kia ‘nas-de-tigru’ este așezatã cu mândrie între blocurile optice complexe cu tehnologie LED.

 

 

Indiciile vizuale exterioare de tip gran turismo sunt completate în interior de un parbriz abrupt și de o planșã de bord mare ce se întinde de-a lungul planului orizontal. Consola centralã a panoului de bord este împãrțitã în douã zone specifice: zona de comandã a sistemului infotainment, ce se aflã sub ecranul touchscreen de mari dimensiuni și zona de comandã a sistemului de ventilație și climã, ce se aflã dedesubt. În fața șoferului gãsim un volan gros, îmbrãcat în piele și un singur panou de bord ce oferã o combinație între analog și digital. Ceasurile de bord mari au un inel metalic și sunt accentuate de acele roșii ale indicatoarelor. Un display TFT color se aflã între ceasurile de bord și oferã date informative privind performanțele autoturismului: forțele de tip G înregistrate în viraje și timpii de circuit - împreunã cu informațiile auxiliare ce includ computerul de bord, setãrile șoferului, navigație și diagnoza autoturismului.

 

Motoare și trenul de rulare

Sub capota lungã a noului Kia Stinger avem posibilitatea de a alege între trei motoare turbo, dispuse longitudinal, fiecare dintre ele aflate în stadiile finale de ajustare înainte de intrarea în producție cãtre sfârșitul anului 2017.

 

Anunțat în premierã astãzi, motorul care se anticipeazã cã va realiza majoritatea vânzãrilor noului Kia Stinger în Europa, este turbo diesel-ul de 2.2 litri. Acesta este capabil în a produce 202 CP la 3,800 rpm. Cuplul maxim - 441 Nm - este disponibil pe o plajã situatã între 1,750 și 2,750 rpm, oferã posibilitatea autoturismului de a accelera de la 0 la 100 kmh în 8.5 secunde, având o vitezã de top de 225 kmh.

 

Motorul turbo de tip ‘Theta’ în patru cilindri de 2.0 litri produce 258 CP la 6,200 rpm. Cuplul sãu maxim de 353 Nm este disponibil începând de la 1,400 rpm pânã la 4,000 rpm. Cel mai puternic motor al noului Kia Stinger este motorul turbo de tip ‘Lambda II’ V6 de 3.3 litri cu o putere maximã de 370 CP oferitã la 6,000 rpm și un cuplu de 510 Nm accesibili între 1,300 și 4,500 rpm. Modelul Stinger echipat cu motorul turbo de 3.3 litri poate accelera de la 0 la 100 kmh în doar 5.1 secunde, devenind astfel cel mai rapid autoturism produs vreodatã de Kia. Cu acest motor, viteza maximã este de 269 kmh.

 

Kia Stinger este echipat cu cea de a doua generație a sistemului de transmisie electronicã automatã cu opt trepte, ce este oferitã standard pentru toate motoarele. Dezvoltatã intern, transmisia automatã cu opt trepte oferã șoferilor schimbarea imediatã a treptelor de vitezã și consum eficient al combustibilului. De obicei regãsitã în aviație și în cadrul campionatelor de racing, transmisia modelului Kia Stinger folosește pentru prima datã un convertor de cuplu (Centrifugal Pendulum Absober - CPA) ce reduce vibrațiile de torsiune din trenul de rulare. Transmisia oferã pânã la cinci programe de rulare (inclusiv nivele de asistare a direcției) pe care șoferul le poate selecta prin sistemul electronic Drive Mode Select.

 

Manevrabilitate și rulare

Kia a cãutat sã proiecteze o mașinã cu o dinamicã de conducere pe mãsura designului sãu uimitor. Din acest motiv, modelul a fost testat excesiv în Germania pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife, sub atenta îndrumare a lui Albert Biermann, directorul diviziei de performanțã al KIA. Modelul Stinger este un gran turismo prin naturã și design, de aceea regimul sãu de testare a fost conceput pentru a-l face capabil sã facã fațã oricãrui tip de drum.

 

Caroseria ce conține un procent de 55% oțel de înaltã rezistențã, oferã o fundație ultra-rigidã pentru componentele suspensiei mașinii și contribuie la reducerea zgomotului și a vibrațiilor simțite în interior. Suspensia MacPherson a fost reglatã pentru a optimiza feedback-ul cãtre conducãtorul auto, precum și a maximiza rãspunsul direcției și a stabilitãții în toate condițiile. În partea din spate, un setup multi-link al suspensiei contribuie la o manevrabilitate crescutã, prin intermediul unei bare anti-ruliu conceputã pentru o stabilitate ridicatã și vibrații minime ale caroseriei. În motorizarea de top, modelul Stinger beneficiazã în dotarea standard de discuri ventilate de înaltã performanțã Brembo® (350 mm puntea fațã, 340 mm puntea spate). Modelele cu motorizãrile de 2.0 litri benzinã și 2.2 litri diesel beneficiazã în schimb, de discuri de frânã ventilate de 320 mm pe puntea fațã și discuri solide de 315 mm pe puntea spate.

 

Tehnologie și caracteristici
Modelul Stinger reflectã concentrarea producãtorului KIA cãtre oferirea celor mai noi sisteme de infotainment și a tehnologiilor orientate cãtre șofer. Un Head Up Display (HUD), reglabil pe înãlțime, permite șoferului sã vadã informații cheie afișate direct pe parbriz, cum ar fi viteza actualã, sugestii de navigație, sistemul audio precum și indicatorul de detectare a unghiului mort. Șoferul poate beneficia de încãrcarea wireless a smartphone-ului prin intermediul cotierei centrale, iar conectivitatea Bluetooth este o dotare standard pe toate versiunile modelului.

 

Un model gran turismo este definit de capacitatea de a parcurge distanțe lungi iar plãcerea de a conduce este acompaniatã de un sistem audio de înaltã performanțã ce garanteazã o captivantã experiențã acusticã. Sistemul audio de bazã are 6 difuzoare și un touchscreeen haptic de 7 inch, opțional fiind disponibil și un sistem cu 9 difuzoare și amplificator extern. În echiparea de top a modelului Stinger cumpãrãtorii pot alege un sistem de infotainment cu touchscreen de 8 inch împreunã cu un sistem surround Harman-Kardon® de 720w ce conține 15 difuzoare. Sistemul Harman-Kardon® are o pereche de subwoofere montate sub scaunele șoferului și pasagerului din fațã precum și de tehnologia Clari-Fi™, care permite reconstruirea semnalului audio pierdut în timpul compresiei digitale. Aceastã tehnologie asigurã o experiențã audio de înaltã fidelitate a oricarei surse digitale comprimatã. De asemenea, sistemul vine echipat cu tehnologie de ultimã generație QuantumLogic ™ Surround Sound, care extrage semnale audio din înregistrarea originalã și le redistribuie într-un autentic soundstage multi-dimensional pentru redare clarã, rafinatã și plinã de detalii.

 

Specificații și date tehnice


Motorizãri

2.2l Diesel
Tip motor     - 4 cilindrii in linie, diesel
Capacitate     - 2,199 cc
Alezaj/ cursã     - 85.4 x 96.0
Raport compresie     - TBC
Putere maxima     - 202 ps (149 kW) @ 3,800 rpm
Cuplu maxim     - 441 Nm (325 lb ft) @ 1,750-2,750 rpm
Valve            - 16 (4 per cilindru)
Sistem alimentare        - CRDI (injecctie directa common-rail)

2.0 Benzinã
Tip motor     - Turbo, 4 cilindrii in linie, benzina
Capacitate     - 1,998 cc
Alezaj/ cursã     - 86.0 x 86.0
Raport compresie     - 10.0:1
Putere maxima     - 258 ps (193 kW) @ 6,200 rpm
Cuplu maxim     - 353 Nm (260 lb ft) @ 1,400-4,000 rpm
Valve            - 16 (four per cylinder)
Sistem alimentare        - GDI (direct injection benzina)

3.3 Litri / 370 CP ‘Lambda II’ V6, benzinã
Tip motor            Twin-turbocharged V6
Capacitate        3,342 cc
Alezaj/ cursã        92.0 x 83.8
Raport compresie    10.0:1
Putere maxima       370 ps (276 kW) @ 6,000 rpm
Cuplu maxim       510 Nm (376 lb ft) @ 1,300-4,500 rpm
Valve            24 (f4 per cilindru)
Sistem alimentare        GDI (injecție directã, benzinã)