
Indiscutabil, Stinger reprezintă o realizare măreață pentru coreeni. O recomandă totul, de la designul agresiv al caroseriei, până la sutele de tururi pe Nurburgring pe care le-a străbătut în teste, dirijată din paddock de însuși Albert Biermann, devenit șef peste divizia high-performance a coreenilor, după ani de zile petrecuți la cârma diviziei M de la BMW. Sună amenințător, nu?
Stați să vedeți fișa tehnică a modelului, dominată de marele V6 bi-turbo de 3.3 litri, cu tracțiune integrală și transmisie automată cu 8 trepte. Kia dă dovadă de o asemenea aroganță, încât pe site-ul american al companiei, coreenii compară umăr la umăr performanțele lui Stinger GT (0-100 km/h în 4,9 s) cu cele ale nemților BMW 440i Gran Coupe, Porsche Panamera V6, BMW 640i Gran Coupe și Audi A5 Sportback. E ca și cum un rookie trecut la categoria grea se ia în piept cu Mike Tyson & Co fără vreo jenă! Pare hazardat, doar că….
…doar că nu e! Am alergat-o pe câteva ture de Motorpark împins de instructorul


Aici însă nu este numai despre flagship-ul coreenilor. Este și despre profesionalismul unui importator, care a reușit să strângă șase exemplare de Stinger, organizând nemțește (pe-asta am ”scăpat-o intenționat”) listele de test, pentru ca cei 20 de jurnaliști să nu piardă vremea. Astfel, în timp ce unii dintre noi se chinuiau să atingă limitele noului Stinger, alții stăteau în dreapta, lăsându-se conduși de instrutorii Școlii de Pilotaj Smart Driving. Între timp, în parcarea circuitului, pe un traseu amenajat cu jaloane, un alt grup de jurnaliști se distra de minune, încercând să controleze un Rio cocoțat pe platforme, simulând aderența minimă pe puntea spate.
În final, am ajuns să mă bucur de cinci ore pline pe Motorpark, care au zburat la fel de repede precum Stinger GT pe linia dreaptă din fața boxelor.
https://www.autoexpert.ro/kia-stinger-atac-pe-circuitul-motorpark/